How you can contribute to scientific research during the COVID-19 pandemic

 

از آنجایی که COVID-19 مردم را مجبور می‌کند تا فاصله خود را از دیگران حفظ کنند، علم شهروندی فعالیت‌های معنادار و آموزشی را ارائه می‌دهد که می‌تواند از ایمنی خانه یا حیاط خلوت شما انجام شود.

به گفته دکتر کارن کوپر، دانشیار بخش جنگلداری و منابع محیطی در کالج منابع طبیعی ایالت NC، علم شهروندی به عنوان مشارکت و همکاری عمومی در تحقیقات علمی تعریف می شود.

علاوه بر شمارش پروانه‌ها و نظارت بر شاخص‌های محلی تغییرات آب و هوایی، داوطلبان می‌توانند در طیف گسترده‌ای از پروژه‌های علمی شهروندی مجازی در حین تمرین فاصله‌گذاری اجتماعی شرکت کنند. این شامل انجام یک بازی آنلاین رایگان به نام Foldit می‌شود که به شهروندان دانشمندان اجازه می‌دهد تا به طراحی و شناسایی پروتئین‌هایی کمک کنند که ممکن است قادر به اتصال و خنثی کردن پروتئین اسپایک ویروس کرونا باشد که برای حمله به سلول‌های میزبان استفاده می‌کند.

بسیاری از پروژه های علمی شهروندی برای گروه های پراکنده جغرافیایی طراحی شده اند تا مشاهدات را به اشتراک بگذارند - یعنی افرادی که از نظر فیزیکی دور هستند. بنابراین، این یک راه عالی برای مردم برای متحد شدن در یک هدف مشترک در حالی که از نظر فیزیکی جدا هستند، است. از کجا بفهمیم کسی عکس پروفایلمان در تلگرام را دیده


کوپر، که بخشی از یک تیم بین رشته ای در برنامه تعالی دانشکده رئیس دانشگاه در رهبری در علوم عمومی است، به مطالعه پرنده شناسی و حفاظت می پردازد و به شدت بر علم شهروندی متکی است. تحقیقات او همچنین بر ابعاد انسانی دانش شهروندی، تفرج گرایان مبتنی بر طبیعت، پویایی سیستم های انسانی-طبیعی همراه، و پیامدهای اجتماعی پژوهش مشارکتی متمرکز است.برنامه های جایگزین اینستاگرام

علاوه بر این، کوپر تالیفات متعددی در مورد علم شهروندی نوشته است. آخرین کتاب او، "راهنمای میدانی برای علوم شهروندی: چگونه می توانید در تحقیقات علمی مشارکت کنید و تفاوت ایجاد کنید" در ماه فوریه منتشر شد.

اخیراً با کوپر درباره مبانی علم شهروندی و همچنین فرصت‌ها و چالش‌های درگیر کردن مردم در تحقیق به گفتگو نشستیم.

Comments

Popular posts from this blog

Contribute to the advancement of science

Learning French

Science has recently discovered the secret to learning a new language